2016. február 28., vasárnap

Wégner Judit reméli, hogy Ludmilla karakterétől sokan fognak tanulni

Wégner Judit már gyermekkorában „eljegyezte” magát a zene és a színház világával. A Színház- és Filmművészeti Egyetem operett-musical színész szakán fejezte be tanulmányait. Több színházban is szerepelt már, illetve számos fantasztikus filmben és sorozatban hallhattuk szinkronizálni is. Legismertebb köztük a jelenleg is nagy népszerűségnek örvendő Violetta című sorozat, melyben Natalia „Naty” Vidal karakterét kellett szinkronizálnia. Mit gondoltok, Ő mit tanácsolt volna Natynak? A vele készített interjúnkból erre a kérdésre is megkapjátok a választ!

Már gyermekkorod óta közel áll hozzád a zene és a színház világa. Tanulmányaidat a Színház- és Filmművészeti Egyetem operett-musical színész szakán végezted el, azóta több darabban szerepeltél, illetve számtalan híres sorozatban és filmben hallhattunk szinkronizálni is. Hogy sikerült megismerkedned a színjátszással? A kezdetekkor mi adta a fő motivációt, hogy ezt a szakmát válaszd?
Judit: Édesapám zenész, (hegedűn játszott), így én egész gyermek-és tini koromat színházakban és koncerttermekben töltöttem. „Megfertőződtem.” A fő motivációt az adta, hogy én gyönyörű élményekben részesültem már gyerekként a színészek játéka és az előadások által, amik „nemesítette a lelkem”, hozzájárultak a személyiségem fejlődéséhez és hamarabb érettebbé tettek. Ezt a csodát szerettem volna én is tovább adni.

Gyermekkorodban akadt valami más szakma is, amit el tudtál volna képzelni magadnak? Vagy a színészi hivatás volt mindig a legnagyobb álmod?
Judit: Nagyon jó kézügyességem volt (illetve van), jól rajzoltam és elég jól zongoráztam (tizenegy évig), így egy gondolat erejéig felmerült, hogy valami más művészeti ággal foglalkozzak majd. De az igazság az, hogy a színészi hivatás –így ahogy mondtad: hivatás –ELHIVATOTTSÁG volt számomra, egészen kicsi koromtól fogva. Hiszem, hogy erre születtem.

A hatalmas népszerűségnek örvendő Violetta című sorozatban Natalia (Naty) Vidal karakterét szinkronizáltad. Szerepe szerint ő egy céltudatos, ámde nagyon befolyásolható lány, hiszen lépten-nyomon követi Ludmillát és az ő parancsait. Hamar és könnyen sikerült azonosulnod Naty karakterével?
Judit: Ilyen karaktert (úgy nevezett untermant) már játszottam és szinkronizáltam máskor is. Emellett Nati megformálója (Alba Rico Navarro) elég jól hozta a figurát, könnyű volt vele azonosulni. A jellegzetes, mély, buta röhögését például teljesen úgy adtam vissza, ahogy ő csinálta. A Disney produkcióknál amúgy is nagyon fontos, hogy tökéletesen ugyanaz legyen hangban eljátszva, mint amilyen az eredeti játék. Egy nyikkanással sem lehet több vagy kevesebb, mert szigorúan ellenőrzik és visszaküldik javításra.

A sorozatban Ludmilla a következőképp nyilatkozott Natyról: „Olyan vagy mint a Hold, annak sincs semmije. Tiszta por, fénytelen, kráterekkel teli.” Szerinted egy ilyen negatív vélemény mennyire van hatással egy leendő előadóművész pályafutására? Esetleg Te mit tanácsoltál volna Natynak?
Judit: Nagyon is hatással van! Főleg a nőkre, akiknek érzékenyebb a lelkük ugye…. Persze a Violetta sorozat egy kicsit pamflet, illetve bizonyos karakterek elrajzoltak. Például Ludmilla az elnyomó, egocentrikus, önimádó karakter, Naty pedig a szolgalelkű, az elnyomott szerepébe bújó alkat .Van, akit rugdosni kell, hogy dolgozzon és fejlődjön, de én inkább a motivációs rendszerben hiszek, a bíztatásban és elismerésben. Én azt tanácsoltam volna Natynak, hogy nézzen mélyen magába! Tudom, hogy szereti Ludmillát, de valóban boldoggá teszi őt az, hogy állandóan sárba tiporja az önbecsülését? Persze végül Naty „megfejlődte” amit kellett és sikerült kikerülnie Ludmilla árnyékából.

A sorozat szinkronfelvételei alatt akadtak vicces pillanatok? Mesélnél róla?
Judit: Persze! Rengeteg! Legtöbbször azon röhögtünk, hogy az argentinok olyan rettenetesen gyorsan beszélnek spanyolul, hogy sokszor, ha teljes gőzzel hadartunk, akkor sem fért rá a szöveg. Viszont jó kis zagyvaságok születtek ezekből. Egyszer emiatt úgy rám tört a röhögő görcs, és mindenkire átragadt (szinkronrendezőnk: Nikodém Gerda, és hangmérnökünk Bőhm Gergő volt), hogy abba kellett hagynunk a felvételt. Egyszerűen képtelen voltam beszélni a röhögéstől.

A sorozat készítői nagy hangsúlyt fektettek a zene és a tánc világának bemutatására is. Mit gondolsz, egy ilyen sorozat mennyire motiválja a gyerekeket a művészetek elsajátítása felé? Szerinted a szorgalom vagy a tehetség ami előbbre való?
Judit: Ez a sorozat elképesztő népszerűségnek örvend világszerte és Magyarországon egyaránt. (Több olyan pillanat volt, amikor engem beazonosítottak Naty hangjaként és nagy volt az öröm….) Ezért gondolom azt, hogy nagyon befolyásolja a mai gyerekeket, tiniket. Hogy mennyire motiválja, azt nem tudom, hiszen az ilyen típusú sorozatok mellett nagyon sok a tehetségkutató, versengésre késztető műsor is. Szerintem amennyire jó hatással lehet a gyerekekre a zene és a tánc, a showbusiness világa, annyira rossz hatással a rivalizálás, ami ezzel jár. A szorgalom, az alázat, a tehetség és a tudás mind egyformán fontos, egyik sem lehet előbbre a másiknál!

A rajongók úgy vélekednek, hogy a sorozat fő mondanivalója, hogy minden ember küzdjön az álmaiért. Te, hogy látod ezt? Szerinted van esetleg valami más is, amit a sorozat alkotói üzenni szerettek volna a nézőknek?
Judit: Igen! Remélem, hogy épp Ludmilla karaktere az, aki arra tanít, hogy nem szabad eltaposni másokat, mert az ilyen szintű önimádat és egoizmus végül megbosszulja önmagát. Senki sem szereti az ilyen embereket. Naty pedig az őszinte, a jó barát, aki bár hagyja magát legyűrni, mégis megvédi Ludmillát, mert hiszi, hogy valójában ő is egy jó szívű, magányos lány. Szóval az üzenet: Ne gázolj át másokon, valamint ne csak önmagadért állj ki, hanem azokért is, akiket szeretsz!

Mit üzennél a Pop-Hopp Extra követőinek?
Judit: Azt, hogy nézzék, olvassák a blogot, mert érdekes dolgokat lehet megtudni érdekes emberekről! Nem csak a munkájukról, hanem magukról is. És ha tetszik nekik egy „magyar hang”, akkor járjanak utána, és nézzék meg színpadon is illetőt, ha tehetik!

S.N

0 Megjegyzés:

Megjegyzés küldése